Onderscheid

Wat is er eigenijk mis met diversiteit? 

Diversiteit is een prachtig gegeven. De reden waarom iemand op een bepaald type valt en totaal niet op een ander type. We zijn allemaal mensen, maar ook allemaal totaal verschillend. Daarom kleden we ons anders, dragen we ons haar op een bepaalde manier, maken we onderdeel uit van een bepaalde cultuur, hebben we bepaalde opvattingen enzovoort.

Zo werkt het simpelweg ook bij bedrijven en merken; je voelt je er toe aangetrokken of juist niet. Maar wat nou als alle merken en bedrijven stinkend hun best doen om op elkaar te lijken?

Jammergenoeg is dit wel de realiteit. Veel bedrijven kijken met volle aandacht naar hun concurrenten en kopiëren de, in hun ogen, sterke punten van de ander. Het resultaat is dat veel merken en bedrijven op elkaar lijken en het daardoor voor de potentiële afnemer lastig is om dat ene bijzondere sproetje te ontdekken, of die bijzondere glimlach. Karakterloze brei.

Eenheidsworst helpt bedrijven en merken dus niet vooruit. Alles valt of staat dus bij het vertrouwen op de eigen, unieke, eigenschappen. Wees jezelf, maar probeer wel om zo goed mogelijk jezelf te zijn. Durf hoe dan ook anders te zijn dan je concurrenten. Zodanig anders dat je concurrent het niet aandurft om jou te kopieëren.

Durft u dat aan? 

Vannaam Reclamebureau

 Weststraat 8/002 Aardenburg

 Postbus 2, 4527 ZG Aardenburg - Nederland

 +31(0)117 85 20 44

 hello@vannaam.nl

© Vannaam Reclamebureau
BTW NL1028.88.516.B02 | Kvk 09184129

Volg ons

LIVE  Brains at work

Beeldmerk Vannaam reclamebureau

Strategic & creative ideas & development to the bone.