Tiksels uit de koker van Vannaam

Soms fel, soms bedachtzaam. Soms grappig, soms serieus. Soms vrolijk, soms neerslachtig. Soms een nadenkertje, soms een luchtig ietwietwaaitwegje. Soms vakinhoudelijk, soms maatschappelijk. Soms serieus, soms met een knipoog. Soms therapeutisch, soms gewoon amusant… 

Wat is een goede slogan?

Auteur: Marc Smiers - 11 december 2018

Sommige slogans communiceren niet wat ze zouden moeten doen!

Over wat een goede slogan, ook wel pay-off genoemd, is, daar lopen de meningen nogal over uiteen. Vanuit vakoogpunt is er wel een leidraad voor het ontwikkelen van een slogan: een goede slogan is feitelijk een vertaling of vereenvoudiging van de relevante en onderscheidende kernbelofte (propositie) uit de strategie van het bedrijf/merk/product en tevens toegespitst op het concreet oplossen van een (actief, passief, bewust of onbewust) ‘probleem’ van de doelgroep. Als de slogan daarnaast ook nog een bepaalde dosis creatieve gelaagdheid bevat, of spitsvondigheid, dan heb je waarschijnlijk een goede slogan te pakken!

Lees verder

Mond-op-mondreclame

Auteur: Marc Smiers - 1 juni 2018

De beste manier van reclamemaken?

Zo af en toe duiken ze op: ondernemers die me bezweren dat de beste vorm van reclame mond-op-mondreclame is. Meestal ga ik hier, gehinderd door de nodige kennis, niet op in. Het is namelijk onmogelijk om een bepaalde perceptie tijdens een kort gesprek om te buigen, verspilde moeite. Maar misschien is het goed om hier een stukje over te schrijven.

Lees verder

Het idee!

Auteur: Marc Smiers - 14 augustus 2017

Wat onderscheidt een goed idee van een slecht idee?

Ongetwijfeld zal een goed idee het nodige succes brengen, mits het op de juiste manier wordt uitgevoerd natuurlijk. Dat laatste is natuurlijk nog maar de vraag, want hoeveel goede ideeën hebben nooit het levenslicht gezien? En hoeveel goede ideeën zijn in schoonheid gestorven omdat ze niet op de juiste manier werden uitgevoerd?

Lees verder

The medium is the message lijkt achterhaald!

Auteur: Marc Smiers - 26 mei 2017

We zullen die mediaexploitant eens een lesje leren… 

Er was enige tijd geleden nogal wat ophef rondom adverteren op Dumpert, een website van GeenStijl. Wat was er ook alweer aan de hand? In het kort: NRC-columniste Rosanne Hertzberger en haar Volkskrantcollega’s Loes Reijmer en Heleen Mees wilden een punt maken tegen seksisme op Dumpert. Om hun bezwaren kracht bij te zetten zijn er columns geschreven en is er een actie gestart (petitie). Daarnaast hebben zij adverteerders op GeenStijl en Dumpert opgeroepen om hun advertenties terug te trekken en om niet langer op deze media te adverteren. Als serieuze adverteerder wil je natuurlijk liever niet in verband worden gebracht met negatieve aandacht, dus de actie had/heeft succes. 

Lees verder

Onderscheid

Auteur: Marc Smiers - 9 april 2017

Wat is er eigenlijk mis met diversiteit?

Diversiteit is een prachtig gegeven. De reden waarom iemand op een bepaald type valt en totaal niet op een ander type. We zijn allemaal mensen, maar ook allemaal totaal verschillend. Daarom kleden we ons anders, dragen we ons haar op een bepaalde manier, maken we onderdeel uit van een bepaalde cultuur, hebben we bepaalde opvattingen enzovoort.

Lees verder

Vannaam Reclamebureau

 Weststraat 8/002 Aardenburg

 Postbus 2, 4527 ZG Aardenburg - Nederland

 +31(0)117 85 20 44

 hello@vannaam.nl

© Vannaam Reclamebureau
BTW NL1028.88.516.B02 | Kvk 09184129

Volg ons

LIVE  Brains at work

Strategic & creative ideas & development to the bone.